Батьківські збори 3 клас

Батьківські збори №1. (Вересень)
Зміст і організація навчально-виховного
процесу у 3 класі
Питання для обговорення:
1. Перелiк навчальних предметiв, якi вивчаються у 3 класі та їх характеристика.
2. Основнi вимоги до знань, умінь та навичок учнiв.
3. Ознайомлення з планом виховної роботи
4. Тести для батьків. Поради батькам.
5. Організаційні питання

Хід зборів
1.     Перелiк навчальних предметiв, якi вивчаються у 3 класі та їх характеристика.
2. Основнi вимоги до знань, умінь та навичок учнiв.
Читання. Закiнчуючи 3 клас, учнi повиннi вмiти правильно, свiдомо i виразно читати вголос цiлими словами в темпi 65-75 слiв за хвилину, мовчки 90-110 слiв; визначати (за допомогою вчителя) основну думку твору; групувати подiї на головнi i другоряднi; складати план до прочитаного; формулювати запитання i завдання до тексту, пояснення вчителя, однокласникам пiд час опитування; складати розповiдi за опорними словами; практично розрiзняти жанри творiв, тобто знати, що є казкою, оповiданням, вiршем, байкою, переказувати (повно, вибірково, стисло, "своїми словами”) змiст прочитаного. Третьокласники повиннi вмiти розрiзняти такi елементи книжки: титульний лист, змiст, передмова (вступ), прикнижкова анотацiя, пiслямова. Важливо вчити дітей говорити в помiрному темпi, чiтко, вiльно; уважно слухати спiврозмовника.
Українська мова. Учнi вчаться писати пiд диктовку текст iз 55—65 слiв, розбирати простi слова за будовою та за частинами мови, називати звуки у мовленому словi (голоснi та приголоснi, а серед приголосних твердi i мякi, дзвiнкi й глухi) та букви, якими вони позначаються; визначати головнi i другоряднi члени речення.
Текст для аудіювання має бути об’ємом 180-240 слів і звучати для сприймання учнем 2-2,5 хвилини. Діалог має складатися з 4-5 реплік без етикетної лексики., а усний твір повинен мати об’єм 50-55 слів.
Об’єм письмових робіт:
-        списування тексту – 40-60 слів;
-        диктант – І семестр – 45-50 слів; ІІ семестр – 55 – 60 слів;
-        твір – 8-10 речень;
-        письмовий переказ – до 70 слів.
Протягом року третьокласники мають засвоїти чимало знань з математики. Вони вчаться читати, записувати i порiвнювати числа до 1000, виконувати усно позатабличне множення i дiлення в межах 100, письмово — додавання i вiднiмання чисел у межах 1000 та письмово — множення i дiлення на одноцифрове число. Учнi розв’язують текстовi арифметичнi задачi на збiльшення (зменшення) числа в кiлька разiв i складенi задачi; вчаться обчислювати площу i периметр прямокутника.
Третьокласники вчаться планувати майбутню дiяльнiсть, дотримуватись встановленого порядку виконання, доводити правоту своїх думок, порiвнювати предмети за рiзними ознаками, перевiряти результати дiяльностi, контролювати послiдовнiсть виконання роботи та її промiжнi результати.
Об’єм письмової роботи на уроці:
Самостійна робота триває 10-13 хв, за урок написано у зошиті з української мови – 45-60 слів, а з математики 2-3 задачі, 16-18 прикладів.
Темп письма – 20-25 знаків за хвилину. Обсяг домашнього завдання – 70 хвилин
2.     Ознайомлення з планом виховної роботи
- Розповідаю батькам, що в класі оголошений конкурс ТВОРЧА ДИТИНА.  Пропоную батькам допомогти своїм дітям в створенні папки «Моё творчество».  Підсумки конкурсу та нагороди переможців відбудуться в квітні.
- Виготовлення композицій з природного матеріалу до Дня міста
- Збираємо макулатуру
- Ознайомлення батьків с класними та шкільними заходами згідно плану виховної роботи


3.Тести для батьків. Поради батькам. (див. матеріали до зборів)
4. Організаційні питання
- Вибір батьківського комітету
- Озеленення класу
- Фінансові питання
- Організація чергування батьків (щомісячне прибирання кабінету)





Батьківські збори №2. (Грудень)

Технології вдосконалення техніки читання. Швидке читання – запорука успішного навчання.

Мета: Ознайомити батьків з нормами читання у початковій школі згідно програми. Надати  рекомендації  щодо використання ефективних резервів   навчання читанню. Викликати  інтерес у батьків  з  питань виховання  любові  до читання художньої  літератури  дітьми  та  сімейного  читання.

Обладнання:  Виставка дитячих малюнків «Моя улюблена казка». Результати перевірки навички читання (таблиця). Пам’ятки батькам про спілкування з дітьми та про виховання любові до  книги.
 Питання для обговорення:
1.     Технології вдосконалення техніки читання. Швидке читання – запорука успішного навчання.
2.     Підсумки навчально-виховного процесу в 3-Б класі за ІІ семестр
3.     Організаційні питання
Хід зборів
1. Технології вдосконалення техніки читання. Швидке читання – запорука успішного навчання.

І   Зустріч батьків. Вітання з батьками
Доброго дня! До початку спілкування пропоную Вам ознайомитись з виставкою малюнків та результатами перевірки навички читання Ваших дітей.

ІІ  Вступне слово вчителя  Повідомлення  теми 
Любили і поважали книгу наші предки. Можливо тому  спілкування сьогодні присвячуємо темі …
  Ще в давні часи люди розуміли, що книга є джерелом мудрості. Про це свідчать вислови відомих людей …
   Значення книги в житті людства величезне. Навіть у час високих технологій ми не можемо обійтись без читання. Проблема!
Навчити дітей добре читати – одне з найважливіших завдань школи. А кожен батько  хоче, щоб його дитина успішно вчилася.
Ви запитаєте, як лише читання може вплинути на успішність дитини?
  Гадаю, що Ви допоможете дати мені відповідь на поставлене питання.

ІІІ Інформаційна хвилина
   Цікаво знати, що М. Горький читав приблизно 600 слів за хвилину. З такою швидкістю читають люди, що закінчили спеціальні курси швидкого читання.
    Найшвидше читав американський президент  Дж.Кеннеді - близько   2000 слів за хвилину. Можливо це легенда. Але у розвинутих країнах керівництво приймає на роботу людей, які читають не менше 400 слів за хвилину.

ІV Бесіда – лекція
Програмою початкових класів передбачено такі норми читання…
    Чому саме така норма?
     Припустимо, що учень 4 класу отримав завдання з читання – прочитати текст розміщений на 6 сторінках, скласти план цього тексту …
     Відомо, щоб скласти план, відповісти на запитання, підготувати переказ потрібно прочитати текст іще раз . Це займе вже годину робочого часу…
    Додайте ще підготовку письмових завдань …
    Чи можливо кожній дитині досягти таких результатів. Адже кожен учень має різний темперамент. Холерики говорять швидко і читають швидко. Сангвініки говорять трохи  повільніше, відповідно і читають теж. Для флегматиків та меланхоліків швидке читання може стати недосяжним. Але хочу Вас заспокоїти, 90%  учнів – холерики і сангвініки, а це означає, що переважній більшості дітей  доступне  читання у межах, які пропонує програма.  

Пошук відповіді на проблемне питання сумісно з батьками
     Чи готові ми з Вами  пояснити значення швидкого читання для успішного навчання наших дітей?
Педагоги прийшли до висновку: якщо дитина на першому році навчання не навчилася нормально читати, то його інтерес до учення значно падає. Сповільненість процесу читання, відсутність інтересу до читання приводить до того, що процеси інтелектуальної діяльності теж сповільнюються. Дитина, що погано читає, матиме великі перешкоди при виконанні домашніх завдань. Дітиповільніше прочитують умову завдання, вправи, забувають його суть перш, ніж почнуть виконувати. Богато термінів і понять, про які вони повинні мати уявленняв цьому віці, їм просто невідомі і нецікаві. Дитина, що погано читає, непосидюча, йому нецікаво на уроках, він не відвідуватиме бібліотеку, тому що читати книги при низькій техніці читання – це не стільки задоволення, скільки мука. (Думки батьків)


V Практичні завдання. Ситуації для обговорення
1.      Я не люблю читати вдома. Мама змушує читати багато разів поспіль, кричить, якщо я читаю повільно з помилками.
2.      Я стараюся читати швидко і правильно, але під час читання в класі від хвилювання я починаю заїкатися, помиляюся… Дуже соромно, коли діти сміються. (Думки батьків)

VІ Підведення  підсумків спілкування
Отже, бажання читати, стійкий інтерес до читання формується в сім’ї, а основа його – звичка дитини читати. Потреба в читанні не виникає сама по собі і не складається з примусового читання з книгою. Насильство тут неприпустимо. Первинне значення при цьому має відношення до читання самих батьків. Чи люблять читати в сім’ї? Чи є в будинку своя бібліотека? Чи часто діти бачать батьків з книгою? Чи стежать батьки за новинками літератури, у тому числі і в області дитячої? Чи діляться вони своїми враженнями про прочитане?
Пам’ятайте, як правило, читати люблять діти батьків, які багато читають!

VІІ Поради батькам  (див. матеріали до зборів)
2.Підсумки навчально-виховного процесу в 3-Б класі за ІІ семестр
- Кількість відмінників, учнів, які навчаються на достатньому та середньому рівнях
- Ознайомлення з тематичними оцінками учнів (на індивідуальних картках)
- Про наші досягнення та наші проблеми.
     - Ознайомлення батьків з програмним матеріалом ІІ семестру по       предметах. Зупинитися на складних темах.
- Виставка «Найкраші зошити нашого класу»
- Тест для батьків «Міри піклування про дитину»
4.     Організаційні питання

-         Подяка батькам за активну участь в житті класу, організацію чергування в кабінеті, збір коштів на потреби  школи та класу

-         Екскурсії на зимових канікулах

-         Підготовка до Новорічних свят





Батьківські збори №3. (Квітень)
Емоційні стани дорослого  та дитини
 Завдання зборів
1. Познайомити батьків молодших школярів з такими поняттями, як «афект», «стрес».
2. Формувати у батьків розуміння необхідності усунення у дитяти негативних емоційних станів для успішної учбової діяльності.
Форма зборів: батьківські збори з елементами тренінгу
ПІДГОТОВЧА  РОБОТА  ДО ЗБОРІВ
Анкетування дітей і батьків.
Твори учнів
Теми можуть бути різними:
– найважчий день в моєму житті.
 – Мої маленькі радощі. – Образа, яку не можу забути.
 – Що мені не подобається в школі.
 Малюнки дітей по темі батьківських зборі.
  Учням пропонується намалювати різні емоції і при цьому пов'язати їх з чимось визначеним. Наприклад, «радість» — похід в зоопарк, «смуток» — двійка в школі.
Хід зборів
1.Підсумки навчальних досягнень учнів за ІІ семестр та за рік.
Повідомляю батькам про досягнення їх дітей по навчальних предметах. Роздаю кожному індивідуальні картки з тематичними оцінками його дитини. Наголошую, що за травень можливо виправлення оцінок на кращі. Називаю в цілому по класу кількість відмінників та учнів, які навчаються на достатньому та середньому рівнях.
Повідомляю, які перевірні роботи чекають учнів в травні
-         Перевірка техніки читання
-         Техніка письма
-         Письмовий переказ
-         Аудіювання
-         Словниковий диктант
Річні контрольні роботи з математики, української мови, російської мови
-         Переврка автоматизованих обчислювальних навичок з математики

2. Емоційні стани дорослого  та дитини
Вступне слово класного керівника
-         Шановні батьки! Кожному з нас хочеться, щоб наші діти виросли здоровими і щасливими, щоб вони уміли радіти сонцю і успішно прожитому дню, щоб вони були упевнені в своїх силах і уміли боротися з труднощами, стійко переносили удари долі, зберігали душевний спокій в найнепередбачуваніших ситуаціях. Прояв уміння боротися з труднощами починається з перших днів життя дитяти. Так розпорядилася природа. 
-         Проте ми, дорослі, інколи намагаємося посперечатися з природою і намагаємося внести свої корективи до існування і розвитку дитяти. Намагаючись максимально захистити своє дитя, ми леліємо і оберігаємо його, запобігаючи бажанням і потребам, прагнемо максимально полегшити його життя. Цим ми, дорослі, завдаємо шкоди його психіці, ламаємо його емоційну сферу.
-         ... Медики б'ють тривогу: у школі великий відсоток учнів страждає нервовими захворюваннями. Наші діти не завжди уміють радіти і засмучуватися, проявляти волю і характер в досягненні мети. Чим раніше ми про це заговоримо, тим швидше зможемо допомогти дітям впоратися зі своїми емоціями і розвивати їх в потрібному напрямі.
Аналіз анкет батьків і учнів.
 Обговорення виставки малюнків
-         Аналіз класним керівником або шкільним психологом окремих малюнків учнів по темі зборів.
Виступ психолога
          Афект — це сильне і відносно короткочасний емоційний стан, пов'язаний з різкою зміною важливих для людини життєвих обставин і супроводжуваний різко вираженими руховими проявами і зміною функцій внутрішніх органів. (Наприклад, горе при втраті близької людини, гнів при зраді, радість при успіху.)
         Будь-яке відчуття може переживатися в афектній формі. Наприклад, жах — переживається як скутість рухів, пози, мови. Радость — людина втрачається, не знаючи що сказати. Причини афекту:
1. Конфлікт, протиріччя між сильним потягом, бажанням і неможливістю задовольнити виниклу спонуку (дуже яскраво у маленьких дітей).
2. Конфлікт, що полягає в підвищених вимогах до людини, невпевненої у власних силах (спостерігається за ситуації, коли батьки пред'являють до дитяти завищені вимоги в навчанні, які йому явно не під силу).
-          Наслідки афекту:
1. Міняються увага і сприйняття. Людина утримує в увазі лише ті предмети, які пов'язані з переживанням (домінанта).
2. Людина «втрачає голову». Всі вчинки безрозсудні, або, якщо це стосується учбової діяльності, дитя починає допускати промахи там, де раніше він цього ніколи не допускав.
3. Закінчується афект знесиленням. Людина хоче спати, не хоче виконувати те, що від нього в даний момент потрібний.
  Стрес (від англ. stress — тиск, напруга) — це емоційний стан, який виникає у відповідь на екстремальну дію. Для емоційного стресу характерні:
• нездатність людини справлятися із завданням, засвоювати інформацію; • зниження об'єму і концентрації уваги; • посилення отвлекаємості; • неможливість зосередитися; • погіршення пам'яті; • збільшення помилок і неправильних рішень; • мислення стає сплутаним; • зростання напруги, занепокоєння, тривоги; • поява хворобливої недовірливості; • погіршення сну; • депресія або емоційні вибухи.
           Французький психолог Г. Селье виділив 3 етапи в розвитку стресу:
1. Реакція тривоги — фаза мобілізації захисних сил організму, що підвищує стійкість по відношенню до конкретної травмуючої дії.
 2. Етап стабілізації — параметри, виведені з рівноваги в першій фазі, закріплюються на новому рівні.
3. Якщо стресова ситуація продовжується, настає стадія виснаження.
Практикум для батьків
Батьки діляться на дві групи: перша група розробляє можливі дороги і способи виходу дитяти із стану афекту; друга – придумує прийоми, що дозволяють дитяті ослабити вплив стресової ситуації на організм і допомогти здолати емоційні труднощі.
 Після виконання завдання необхідно організувати обговорення і детально обговорити кожен прийом або спосіб.
Підведення підсумків зборів

Відповіді на питання батьків з проблеми зборів.
БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ «ВИКОНУЄМО ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ»
Мета:
з’ясувати уявлення батьків про організацію навчальної роботи дітей вдома;
ознайомити батьків із гігієнічними вимогами до підготовки та вико­нання домашніх завдань;
надати рекомендації батькам щодо того, як формувати у дітей на­вички самоконтролю, вміння працювати самостійно.
Підготовка:
опрацьовування вчителем психолого-педагогічної літератури згідно з темою батьківських зборів;
добирання книг та журналів для виставки;
анкетування учнів;
обробка, аналіз та узагальнення результатів анкетування класним керівником;
укладання пам’яток для батьків;
підготовка аркушів із завданнями для мікрогруп.
Оформлення, обладнання:
книжкова виставка для батьків;
пам’ятки батькам: «Виконуємо домашні завдання»; «Як привчити дитину до самостійності?» і конверти, до яких вони вкладені;  .
картки для проведення гри «Ваша думка».
ХІД ЗБОРІВ
1.     Голова батьківського комітету відкриває збори: оголошує порядок денний; знайомить із порядком їх проведення.
Класовод. Навчання в школі, виконання домашніх завдань – справа серйозна. Трапляється, що третьокласник завантажений не менше, ніж дорослий. Тому наше завдання – привчити дитину працювати пра­вильно, не шкодячи здоров’ю, оскільки навчання – це головна праця школяра.
2.     Учитель проводить гру «Ваша думка».
Роздаються картки, на яких записані речення, які батьки повинні продовжити. Використовуються такі картки:
– Наша дитина виконує домашнє завдання…
– Наша дитина має спеціальне місце, де вона…
– Самостійно впорається із завданнями…
– Виконує з труднощами…
– Ми надаємо допомогу дитині у виконанні домашніх завдань. Ця допомога полягає у…
– Коли дитина виконує домашні завдання, ми…
– Якщо дитина виконала завдання неохайно…
– Наша дитина починає виконання домашніх завдань із…
3. Учитель знайомить батьків із відповідями анкети, яку заповнюють учні.
4. Повідомлення класовода.
–  Якщо ми замислимося над тим, як правильно організувати навчальну роботу вдома, то помітимо, що це подвійне завдання. З одного боку потрібно допомогти дитині знайти правильний розпорядок роботи, виділити місце для занять, визначити найсприятливішу послідовність виконання завдань, а з іншого боку, виховати у неї стійку звичку бра­тися за виконання завдань усупереч бажанню погуляти або погратися з друзями, сформувати вміння швидко залучатися до роботи, виконувати
її, не відволікаючись, і в належному темпі.
Іноді батьки зауважують: «Мій син (моя донька) виконує уроки по 3-4 го­дини. Такий (так а) старанний (старанна). Такий (така) працьовитий (пра­цьовита). От би ця старанність збереглася на всі подальші роки навчання». Та потрібно проаналізувати, як саме такий учень виконує завдання. Адже сидіти за столом не означає працювати. Може виявитись, що у нього від­сутній потрібний запис у щоденнику і необхідно телефонувати другові, щоб дізнатися, що задано; або з’ясовується, що немає на місці необхід­ного підручника; або замучила спрага і потрібно сходити попити; або хо­четься дослухатися до розмови дорослих у сусідній кімнаті; або…; або…; врешті-решт, з’ясовується, що з трьох годин, проведених за столом, на виконання завдань учень витратив 1 год 30 хв, скільки, власне, й пере­дбачається для виконання домашніх завдань третьокласниками.
Що можна порадити батькам, якщо їхня дитина не може «всидіти», виконуючи домашні завдання? Велике значення в організації навчальної роботи відіграє розпорядок дня. Дослідження підтверджують той факт, що у молодших школярів, які мають високу успішність, є чітко встановлений час для виконання домашніх завдань, і вони завжди його дотримуються. І, навпаки, серед учнів із низьким рівнем навчальних досягнень багато хто не має сталого відведеного часу для занять. Це не випадково. Вихо­вання звички до систематичної роботи починається зі встановлення чіт­кого розпорядку занять, без цього не можна досягти успіхів у навчанні. Розпорядок денний не повинен змінюватися залежно від кількості уроків, від того, що по телевізору транслюється цікавий фільм чи від того, що до оселі завітали гості.
Дитина повинна сідати за виконання завдань не лише в один і той самий час, але й на постійне робоче місце.
Навіть якщо житлово-матеріальні умови не дозволяють надати шко­ляреві окремий письмовий стіл і книжкову полицю, йому необхідно виділити будь-яке постійне місце, щоб він міг там тримати свої книги та зошити.
Перш за все, необхідно звернути увагу на умови, в яких дитина ви­конує домашні завдання. Задуха і шум зменшують швидкість та ефектив­ність майже втричі і втричі прискорюють втомлюваність. Тому потрібно вимкнути телевізор, пилосос, доки дитина не виконає завдання. Думка про те, що засвоєння матеріалу краще відбувається під тиху класичну музику, себе не виправдовує, тиша – найкращий звуковий фон для ро­зумової діяльності.
На концентрацію уваги краще за все впливає температура в кімнаті. Оптимальне її значення коливається від 18°С до 22°С.
Дехто із дітей виконує завдання на кухні, доки мати готує вечерю, одночасно регулюючи навчальний процес. На сковорідці шкварчать кот­лети, шумить вода, гудить-працює мікрохвильова піч. А мати дивується: у кого вдалася така неуважна дитина? А дитина просто втомилася і не може зосередитися на вправі або задачі.
Корисно разом із дитиною укласти пам’ятку «Виконуємо домашні завдання». Почавши із протиставляння своїх дій із пунктами пам’ятки, дитина через деякий час досягне того, що всі ці дії стануть для неї звич­ними.
Розпочинати виконання домашніх завдань найкраще через 1-1,5 го­дини після повернення зі школи, щоб встигнути відпочити від шкільних занять. Якщо дитина відвідує гуртки, секції, то розпочинати виконання домашніх завдань можна й пізніше. .Але у будь-якому випадку не можна відкладати це на вечір.
Тривалість роботи дитини щодо виконання домашніх завдань має бути такою:
до 1 години – у першому класі;
до 1,5 годин – у другому;
до 2 годин – у третьому та четвертому класах.
Саме такі нормативи встановлені Міністерством освіти та науки України. Який порядок виконання завдань потрібно обрати? З вико­нання яких завдань розпочати: з усних чи письмових, з найважчих чи найлегших?
В ідеальному випадку дитина повинна виконувати домашні завдання самостійно.
Найкраще – навчити її й самостійно визначати ступінь складності завдань і самостійно вирішувати, з якого предмета розпочати виконання домашньої роботи.
Якщо учень залучається до роботи одразу, йому доцільно спочатку виконувати складні завдання і поступово переходити до більш простих. Якщо ж він залучається до роботи повільно, то йому краще розпочати з найпростіших завдань і поступово переходити до більш складних.
Для успішного виконання завдання необхідним є чіткий ритм роботи. Наприклад, після 25 хвилин роботи потрібно зробити перерву на 5-10 хвилин, під час якої необхідно виконати кілька фізичних вправ.   І головне – зберігайте тактовність і не забувайте хвалити Вашу ди­тину!
5.     Практична робота батьків у мікрогрупах.
Зразки завдань
Завдання №1 (для першої мікрогрупи)
1) Якщо дитина відвідує групу подовженого дня, то всі завдання повинна виконувати там. А Ви як вважаєте?
2) Чи має дитина чекати на батьків, щоб виконувати домашні завдання?
3) Як Ви вважаєте, чи потрібно дитині виконувати домашні завдання спочатку на чернетці, а потім – у робочому зошиті?
Завдання №2 (для другої мікрогрупи)
1)Як Ви оцінюєте позицію батьків, які вважають, що оскільки навчається дитина, то і усі навчальні проблеми повинна розв’язувати сама, не потрібно цікавитися її навчанням: якщо чогось не розуміє, нехай запитає в учнів або вчителя, а оцінки – що заробить, те й отримає?
2)Чи потрібно допомагати дитині у навчанні?
3)Якщо дитина отримає незадовільну оцінку, якими будуть Ваші дії?
6.     Приймається рішення батьківських зборів, яке зачитує головуючий.
1) Навчати дитину самостійно виконувати домашні завдання і правильно оцінювати результати своєї діяльності.
2) Використовувати підготовлені пам’ятки для найбільш раціональної побудови роботи з виконання домашніх завдань дітьми.
3) Надавати допомогу дітям у випадку виникнення суттєвих ускладнень під час виконання домашніх завдань.
4) Не скупитися на похвалу. Хвалити завжди виконавця, а критикувати виконання.
5) Ставте разом із дитиною реальну мету, яку можна досягти.
7.     Батьки ознайомлюються із виставкою літератури, отримують конверти з пам’ятками та індивідуальні консультації вчителя.
ДОДАТОК 1
ПАМ’ЯТКА «ВИКОНУЄМО ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ»
1)  Розпочинайте виконання завдань в один і той самий час кожного разу.
2)  Провітріть кімнату за 10 хвилин до початку занять.
3)  Вимкніть радіо, телевізор. У кімнаті, де ви працюєте, повинно бути тихо.
4)  З’ясуйте розклад уроків на завтра. Перевірте, чи всі завдання записані у щоденнику.
5)  Приготуйте письмове приладдя для занять.
6)  Приберіть зі столу все зайве.
7) Настав час розпочати роботу, сідайте якнайзручніше, відкривайте підручник…

ДОДАТОК 2
ПАМ’ЯТКА
«ЯК ПРИВЧИТИ ДИТИНУ ДО САМОСТІЙНОСТІ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ДОМАШНІХ ЗАВДАНЬ»
Почніть із предмета, який найлегше дається Вашій дитині, і не від­повідайте на жодне із запитань, звернених до Вас, доки завдання не буде виконане до кінця. Погляньте, чи є неточності, запропонуйте дитині самій їх виявити. Намагайтеся уникати слова помилка. Не висміюйте помилки своїх дітей.
Математика. Таблицю множення повісьте над робочим столом, у ку­точку відпочинку і вчіть за нею і множити, і ділити одночасно. Виперед­жайте школу, вчіть всю таблицю. Задачі навчайте читати і уявляти те, про що йдеться. Якщо дитина не може впоратися із задачею, то покажіть, як це зробити за допомогою наочності, моделі, розв’язання іншої задачі.
Читання. Один раз дитина читає сама. Потім переказує Вам прочи­тане. Якщо перекаже неточно певне місце тексту, то нехай перечитає ще раз. Обов’язково читайте з дитиною книжки вголос, по черзі, а де можливо, по ролях.
Українська мова. Якщо у дитини виникли труднощі, виконайте з нею завдання усно, але не пишіть у підручнику ані букв, ані слів. Під час письмового виконання дитина ще раз усе пригадає. Вийдіть із кімнати, доки вона не виконає завдання. Не стійте за спиною.
Я і Україна. Навколишній світ. Привчайте навчатися не лише за підруч­ником. Виписуйте журнали, купуйте додаткову літературу, користуйтеся і навчайте дитину користуватися довідковою літературою. Із періодичних видань робіть вирізки. Добірки за темами впорядковуйте у папках. Це знадобиться у наступні роки навчання.
СПІЛКУВАННЯ В РОЗВИТКУ ОСОБИСТІСНИХ ЯКОСТЕЙ ДИТИНИ
Задачі зборів:
1. Визначити значення спілкування для дітей і дорослих.
2. Розглянути проблеми, виявлені в результаті анкетування дітей, і провести обговорення з теми зборів.
Питання для обговорення:
Спілкування і його роль у житті людини.
Спілкування дитини в родині. Результати цього процесу для дорослих і дітей.
План проведення зборів
I. Виступ учителя, підготовлений за даними спеціальної літератури.
II. Оперативне анкетування й аналіз відповідей батьків та учнів, якщо і вони відповідали на аналогічні запитання.
Анкета для батьків
1. Скільки часу в день ви відводите на спілкування з дитиною?
2. Чи відомо вам від самої дитини про її навчальні успіхи, про шкільних друзів і друзів поза школою, як звуть її сусіда чи сусідку по парті?
3. Які проблеми є у вашої дитини?
ДРУГІ ЗБОРИ. ТРУДОВА УЧАСТЬ ДИТИНИ В ЖИТТІ РОДИНИ.
Задачі зборів:
1. Ознайомлення батьків із формами трудової участі дитини в житті родини.
2. Визначити роль родини у вихованні працьовитості дитини.
Питання для обговорення:
Праця та її значення в житті дитини.
Інтелектуальна праця та працездатність.
Роль родини в розвитку працездатності та працьовитості дитини.
План проведення зборів
I. Розбір ситуацій (виступ педагога).
Використовуючи результати анкетування батьків, проведеного до зборів, учитель зупиняється на конкретних педагогічних ситуаціях.
II. Ознайомлення з виставкою.
Батьки знайомляться з підготовленою учнями до зборів фотовиставкою «Праця в нашій родині».
III. Рекомендації батькам.
Педагог дає рекомендації з фізіологічних аспектів дитячої праці, а також поради з розвитку працездатності й виховання працьовитості.
Анкета для батьків
1. Чи любить ваша дитина трудитись?
2. Що вона любить робити?
3. Чи вміє вона робити роботу самостійно чи тільки з вашою допомогою?
4. Як довго може трудитись ваша дитина?
5. Робота виконується захоплено чи неохоче?
ТРЕТІ ЗБОРИ. УЯВА ТА ЇЇ РОЛЬ У ЖИТТІ ДИТИНИ
Задачі зборів:
1. Підкреслити важливість уяви в загальному й естетичному розвитку дитини.
2. Допомогти батькам розвивати творчі починання у своїх дітей.
Питання для обговорення:
Роль уяви в житті людини.
Роль уяви в розвитку естетичної культури дитини. Зустріч батьків з учителем музики, педагогами музичної школи, учителем малювання та фахівцями, які працюють у галузі інших видів мистецтв.
План проведення зборів
I. Анкетування батьків.
II. Виступ класного керівника з проблеми.
Педагог розглядає проблеми уяви в житті дитини, повідомляє дані аналізу анкет, заповнених батьками до зборів. Результати анкетування педагог використовує в подальшій роботі у класі.
III. Виступи представників творчих професій.
Консультації з ними бажано організувати для батьків після зборів.
Анкета для батьків
1. Чи вміє ваша дитина фантазувати та мріяти?
2. Чи любить ваша дитина перевтілюватись?
3. Чи стимулюється в родині бажання дитини виявляти фантазію, вигадку (створення віршів, поздоровлень до свята, ведення щоденників, прикрашання будинку тощо)?
ЧЕТВЕРТІ ЗБОРИ. МУЗИЧНЕ СВЯТО «МИ І НАШІ ТАЛАНТИ»
Подібні збори проводяться традиційно. 



Немає коментарів:

Дописати коментар